Ta strona może zapisywać pliki cookies na Twoim urządzeniu o ile pozwalają na to ustawienia Twojej przeglądarki. Dowiedz się więcej o polityce cookies w paxo.pl.

Bramy rolowane

Bramy rolowane zdobywają coraz więcej zwolenników i są dobrą alternatywą dla modeli bram segmentowych. Charakteryzują się tym, że zajmują mało miejsca podczas użytkowania. Pancerz składa się z lameli połączonych ze sobą, ich powłoki są odporne na ścieranie i działanie promieni słonecznych, umożliwiają również wybór szerokiej gamy kolorystycznej. W ofercie standardowej dostępne są przeważnie dwa kolory pancerza, np. brązowy i biały, ale za dopłatą można wybrać inne.

Bramę rolowaną można montować na dwa sposoby - przed otworem (na zewnątrz) lub za otworem (wewnątrz). Po bokach otworu należy pozostawić miejsce szerokości kilkudziesięciu milimetrów. Powierzchnia bramy rolowanej może wynosić maksimum 20m2, ze względu na jej ciężar (ciężar 1m2 to około 8kg.).

Oprócz zastosowań typowo garażowych można ich użyć np. do podziału pomieszczeń. Można je obsługiwać przy pomocy mechanizmów sprężynowych, jak też napędów elektrycznych sterowanych pilotem. Wybór bram na polskim rynku jest naprawdę bardzo duży, rozpiętość cen również. Musimy zawsze zachować zdrowy rozsądek, warto więc wiedzieć, że każde nietypowe rozwiązanie, np. bramy z drzewa mahoniowego o dużych gabarytach, to wydatek porównywalny do ceny średniego samochodu, w każdym innym przypadku cena bramy jest z reguły ceną dwóch par drzwi wewnętrznych, oczywiście w miarę standardowych i bez automatyki. W celu doświetlenia pomieszczenia stosowane są profile z przeszkleniami ze szkła akrylowego lub poliwęglanu. Bramy rolowane wyposażone są w napęd wyłącznie elektryczny (zasilany np. napięciem 230V). Może być z nim zintegrowany odbiornik radiowy.

Napęd uruchamiany jest za pomocą jednego lub kilku przycisków na skrzynce sterowniczej. Czerwony przycisk pełni funkcję sterowania ręcznego góra-stop-dół. Niektórzy producenci oferują korbę do awaryjnego otwierania (w przypadku braku zasilania) i zdalne sterowanie, które może zawierać np. jeden lub dwa piloty, za pomocą których można wysyłać polecenia do odbiornika zintegrowanego z napędem. Natomiast bardziej rozbudowany system zabezpieczeń, np. fotokomórka lub zamek kluczykowy do odblokowania bramy podczas braku zasilania, wymaga dopłaty.

Bramy rolowane wyposażane są ponadto w blokadę uniemożliwiającą podważenie przez intruza. Może to być – oprócz blokady silnikiem – dodatkowa blokada mechaniczna (np. zapadki segmentowe, zamek z wkładką bębenkową klasy C).

Podczas podnoszenia bramy, pancerz nawijany jest na wał napędowy (rurę nawojową) mieszczący się w kasecie. Średnica zwiniętego pancerza może przekraczać 35cm i jest zależna od wysokości otworu, średnicy rury nawojowej i grubości profili (grubość izolacji pancerza nie przekracza 20mm).

Elementami każdej bramy rolowanej są również dwie szyny prowadzące, po których na specjalnych rolkach przesuwa się pionowo pancerz. W prowadnicach stosuje się uszczelnienie szczotkowe, które dodatkowo izoluje i wycisza bramę. Dolny element pancerza może być zakończony uszczelką gumową przylegającą szczelnie do podłogi.

Cena bramy, choć stanowi ważną przesłankę, nie może być jedyną: kształt, kolor, sposób otwierania, termoizolacyjność, czy marka producenta to jest to, co stanowi kompletny obraz dobrego produktu.

Data modyfikacji: 2010-03-04

Źródło: paxo.pl

Artykuł wyświetlono: 1331 razy

Szukaj w paxo.pl

Reklama