Ta strona może zapisywać pliki cookies na Twoim urządzeniu o ile pozwalają na to ustawienia Twojej przeglądarki. Dowiedz się więcej o polityce cookies w paxo.pl.

Bramy uchylne

Najbardziej typowym konstrukcyjnie rodzajem bram garażowych są bramy uchylne. Podstawową zaletą bramy uchylnej jest prosta, stabilna i trwała konstrukcja, zapewniająca cichą i sprawną pracę. Szkielet skrzydła bramy wykonany jest z kształtowników stalowych, zabezpieczonych przed korozją i malowanych. System odpowiednio dobranych sprężyn umożliwia łatwe podnoszenie bramy, a przy zamykaniu zabezpiecza przed gwałtownym opadaniem, chociażby ze względu na bezpieczeństwo użytkowania. Po jego opuszczeniu, bramę można zamknąć na klucz, spowoduje to uruchomienie systemu ryglowania. Standardowym zamknięciem jest zamek z wkładką typu Yale umieszczony w centralnym miejscu bramy, współpracujący z jedno- lub dwupunktowym systemem ryglowania (istnieją także bramy z wielopunktowym system ryglowania, dla lepszej ochrony przed włamaniem).

Bramy uchylne to obecnie najpopularniejszy typ bram, otwiera się je do góry, ręcznie lub mechanicznie. Choć sprawiają wrażenie masywnych są lekkie, a dzięki bocznym sprężynom równoważącym ciężar są łatwe w obsłudze. Skrzydło bramy uchylnej, może mieć konstrukcję ramową - wykonaną z drewna lub stali albo płytową ze stali, usztywnioną płaskownikami stalowymi. Płyta pokryta jest okładziną z profilowanej ocynkowanej blachy stalowej, wykończonej poliestrem lub drewnem.

Na bocznych ścianach garażu lub w świetle otworu wjazdowego, montuje się prowadnice stalowe, po których przesuwa się płytę bramy. W wielu modelach bram uchylnych, prowadnice zakłada się także pod sufitem garażu. Aby brama otwierała się lekko, w górnych jej narożach montuje się teflonowe rolki.

Należy pamiętać, że bramy uchylne wymagają drobnej konserwacji - raz na jakiś czas trzeba prowadnice posmarować smarem silikonowym w płynie. Nie należy do tego używać smaru stałego.

Podczas otwierania brama uchylna wsuwa się górną częścią do środka garażu, dolną zaś wysuwa się na zewnątrz. Taką bramę, można zatem zastosować tylko wtedy, gdy podjazd jest odpowiednio długi, bo samochód trzeba zatrzymywać najmniej o 1-2m przed nią.

Brama może być zamontowana dwojako: w otworze - wtedy odległość między górną krawędzią otworu a sufitem powinna wynieść co najmniej 7cm lub za otworem, we wnętrzu garażu - tu odległość między sufitem a krawędzią otworu powinna być większa niż 10cm.

Data modyfikacji: 2010-03-04

Źródło: paxo.pl

Artykuł wyświetlono: 980 razy

Szukaj w paxo.pl

Reklama