Ta strona może zapisywać pliki cookies na Twoim urządzeniu o ile pozwalają na to ustawienia Twojej przeglądarki. Dowiedz się więcej o polityce cookies w paxo.pl.

Wywiad – Norbert Frąckowiak, firma FIX z Wrocławia

Rozmowa z Norbertem Frąckowiakiem dyrektorem handlowym wrocławskiej firmy FIX.

Od kiedy istnieje firma FIX?

Nasza firma istnieje od 1990 roku, w tym roku obchodziliśmy 20 lecie działalności.

Jaka jest obecnie wasza pozycja na rynku wrocławskim?

Od początku działalności, konsekwentnie poszerzamy zarówno obszar naszej działalności jak i naszą ofertę dotycząca asortymentu. Dużym sukcesem jest rozpoznawalność naszej firmy oraz marki na naszym lokalnym, niestety bardzo rozdrobnionym, rynku.

Jak na przestrzeni lat, zmienił się Klient, którego obsługujecie?

Klienci na pewno są coraz bardziej wyedukowani: sięgają do czasopism branżowych, korzystają z wiadomości zawartych w Internecie. Zmienił się też główny motyw zakupu okna, choć oczywiście nadal zdarzają się osoby, dla których najważniejsza jest cena. Jednak klienci stawiają coraz bardziej na jakość i renomę firmy.
Przeważnie znają producenta całego systemu okiennego, natomiast dostawców poszczególnych komponentów mylą z producentem całego okna. Najczęściej zadawane pytania dotyczą profili, okuć oraz parametrów przenikalności cieplnej. Rzadko jednak mają świadomość, że współczynnik przenikalności cieplnej U dla szyby i dla okna to dwa różne wskaźniki. A niewątpliwie jest to kluczowe przy wyborze dobrego, energooszczędnego okna.

W jaki sposób docieracie do klientów?

Nasze okna sprzedajemy głównie z polecenia, co stanowi około 70% klientów. Pozostała część trafia do nas dzięki Internetowi. Kładziemy duży nacisk na Internet: własna strona www.fix.wroclaw.pl, reklama w PKT, Google, Zumi. Ponadto promujemy naszą firmę na targach lokalnych, gazetach branżowych i wystawiamy się na wrocławskich targach budowlanych Tarbud, które odbywają się w marcu każdego roku.

Jak wygląda w proces sprzedaży począwszy od pierwszego kontaktu z klientem aż do zamontowania zakupionych produktów? Czy są w pana firmie na to procedury?

Pierwszym etapem jest najczęściej przedstawienie produktów w biurze handlowym, zbadanie potrzeb klienta pod kątem konkretnego produktu, a następnie przygotowanie indywidualnej oferty. Dalszym etapem jest bezpłatna wizyta doradcy handlowo-technicznego, gdzie następuje uzgodnienie szczegółów co do kształtu, koloru oraz funkcji, jakie ma spełniać produkt. Po uzgodnieniu wszystkich aspektów następuje podpisanie umowy. Po ustalonym terminie montujemy stolarkę, potem następuje odbiór prac przez przedstawiciela firmy i klienta. Końcową fazą jest telefon posprzedażowy do klienta po ok. 2 tygodniach od odebrania prac.

Czy to się sprawdza?

Tylko takie procedury gwarantują zadowolenie klienta z naszych kompleksowych usług i gwarancję, że jeszcze do nas wróci lub poleci naszą firmę swoim znajomym. Uważamy, że nie ma innej drogi rozwoju firmy w dzisiejszych czasach.

Jakich okien sprzedajecie więcej: PCW czy drewnianych?

Około 80% to okna z PCW, 12% drewnianych i 8% konstrukcji aluminiowych.

Czy w związku z tym, można powiedzieć, że okna PCW są najlepsze?

Nie można powiedzieć, które okna są lepsze. Każdy rodzaj materiału użytego do produkcji stolarki charakteryzuje się różnymi właściwościami. Staramy się doradzać klientowi aby wybrał odpowiedni dla siebie materiał w zależności od rodzaju konstrukcji, wymagań, miejsca montażu, rodzaju budynku i przeznaczenia.

Jakich rad udzieliłby Pan klientom, jeśli chodzi o dobór stolarki?

Przede wszystkim zwróciłbym uwagę na jakość proponowanych materiałów. Ważne jest, by zadawać pytania, uważnie czytać oferty, a zwłaszcza umowy. Warto popytać znajomych. Poczytać. Zadać sobie pytanie na czym szczególnie nam zależy.
Chciałbym uczulić klientów na temat montażu stolarki. Bardzo często klienci kupują bardzo dobrej jakości okna, niestety ich montaż pozostawia bardzo dużo do życzenia. Nieprawidłowy potrafi zlikwidować wszystkie parametry dotyczące energooszczędności, dźwiękoszczelności czy też funkcjonalności stolarki. Zalecam montaż dokonywany przez autoryzowane i przeszkolone ekipy montażowe. Nie warto na tym oszczędzać.

Dziękuję za rozmowę i życzę dalszych sukcesów.

Data modyfikacji: 2011-01-14

Źródło: paxo.pl

Artykuł wyświetlono: 1577 razy

Szukaj w paxo.pl

Reklama